Évtizedek óta nem ért el olyan nagy sikert fiatal magyar karmester Nyugat-Európában, mint Madaras Gergely. Nemzetközi karrierje nem Magyarországról, hanem a Besançoni Karmesterversennyel indult, amelyen dobogós helyen végzett.
Évtizedek óta nem ért el olyan nagy sikert fiatal magyar karmester Nyugat-Európában, mint Madaras Gergely. Nemzetközi karrierje nem Magyarországról, hanem a Besançoni Karmesterversennyel indult, amelyen dobogós helyen végzett. Az 1984-ben született, Junior Prima-díjas művész 2013 óta a Dijon Bourgogne Zenekar zeneigazgatója, 2014-től pedig a Savaria Szimfonikus Zenekar vezető karmestere. A 2015–2016-os évadban a Deutsche Symphonie Orchester, az Olasz Rádió Zenekara és a BBC Szimfonikusok élén debütált, míg a szintén patinás együttes, a Müncheni Kamarazenekarhoz már visszatérő vendégként érkezett. Fellépett az Academy of Ancient Music együttessel, a Skót Kamarazenekarral, de az Egyesült Államokban, Ausztráliában és Új-Zélandon is közönség elé állt már. Az Angol Nemzeti Opera első Charles Mackerras-ösztöndíjasaként két év alatt számos produkciót vezényelt a világhírű dalszínházban. Nemcsak itt, hanem több más városban is dirigálta A varázsfuvolát, emellett a budapesti operaházban Figaro házasságát és Verdi Otellóját vezényelte. Európa számos nagy hagyományú zenekara élén állt már, ahogyan a kortárs zene területén is szívesen nyilvánul meg. A Lucerni Fesztivál akadémiáján több éven keresztül dolgozott együtt Pierre Boulezzel – annak asszisztenseként –, Eötvös Péterrel és George Benjaminnel. Fuvolista múlttal a háta mögött Bécsben végezte el a karmesterképzőt, majd James Levine, Mark Elder, Herbert Blomstedt, David Zinman, Mariss Jansons és Colin Davis irányításával tökéletesítette tudását olyan neves együttesekkel, mint az Amszterdami Concertgebouw Zenekara, a Londoni Szimfonikusok és a Hallé Zenekar.